/
/
Varie /
international communication. a spatial projection of total business communication

Torna Indietro
 
International Communication. A Spatial Projection Of Total Business Communication
 



international communication. a spatial projection of total business communication


Autore: brioschi e. t. (cur.)

Prezzo: € 38,00 € 36,10 -5% all'acquisto

 
normalmente disp. In 5/6 gg. Lavorativi

Editore: vita e pensiero
Data pubblicazione: 31/05/2015
Collana: universita/trattati e manuali/economia
Formato: libro in brossura
Pagine: 416 pagine
Categoria: varie


EAN: 9788834328774


Prefazione

The concept of "Total Business Communication" is intended to refer to the set of expressions through which a company activates a process of communication aimed at one or more audiences (individuals, companies or institutions), and through which it also presents its identity and influences its image or reputation. Before this work, I had not expressly intended to extend this naturally complex concept to international firms, especially because such an extension would have engendered further complexity both generally and specifically, with particular regard to various issues to be addressed. Nevertheless, I was later convinced to deal with international firms and their communication, too; in so doing, I was able to draw attention to the specific nature and character of the implications of the "Total Business Communication" concept. After discussing problems, methods and models concerning the communication process, I also wished to emphasize the weight of an essential component: the human one. In this respect, the emergence of a generalist figure in the business communication processes as a whole, completely corresponding to the figure of the total business communicator, agrees with the imperative need for a current and future perspective of an actually rational management of business communication.


Altri testi scritti da BRIOSCHI E. T. (CUR.)

la comunicazione totale d'azienda nel contesto internazionale

la comunicazione totale d'azienda nel contesto internazionale

20,00 € 19,00

Altri testi della collana UNIVERSITA/TRATTATI E MANUALI/ECONOMIA

statistica descrittiva. applicazioni economiche e aziendali

statistica descrittiva. applicazioni economiche e aziendali

29,00 € 27,55
il sistema di rendicontazione negli enti non profit. dal bilancio d'esercizio al bilancio di missione

il sistema di rendicontazione negli enti non profit. dal bilancio d'esercizio al bilancio di missione

15,00 € 14,25
economia. una breve introduzione

economia. una breve introduzione

16,50 € 15,68

Altri Testi editi da VITA E PENSIERO

la logica di ockham

la logica di ockham

28,00 € 26,60
leopardi e l'armeno

leopardi e l'armeno

15,48 € 14,71
esercizi svolti di microeconomia

esercizi svolti di microeconomia

20,00 € 19,00
 
 
Quantita' + -
 


 

logo facebook

 
 
logo pagamento 3d securecode logo pagamento mastercard logo pagamento visa logo pagamento 3d verified by visa logo pagamento 3d setefi logo pagamento 3d moneta chip logo pagamento 3d moneta
 
 
logo negozio storico regione lombardia
Mauronline by Libreria Mauro
Libreria Mauro s.n.c. - Via Alessandro Volta, 9 20090 Buccinasco (MI)
Partita Iva e Codice Fiscale 10719320151 - Numero REA: 1397955 - Data Registrazione Camera di Commercio: 29/06/1996
[Undernet74 - Solution Provider] Giugno 2010